MRU stanowi bardzo ciekawy obiekt architektury militarnej. Na rozległy pas umocnień składały się potężne bunkry z podziemnymi magazynami i koszarami połączone korytarzami z osią systemu, podziemną Główna Drogą Ruchu. Korytarze wyposażone były w szyny umożliwiające przewóz zaopatrzenia kolejką. MRU do dziś zadziwia i intryguje swoją historią, rozmiarami, i stanem zachowania, z resztą jak każdy nieużywany obiekt militarny. Dodatkowo wrażenia te potęguje to, że w czasie i po wojnie MRU przechodził we władanie różnych armii, a wiele informacji nie znajduje wyjaśnienia.
Zgromadzone informacje pozwalają sądzić, że partie, położone za stacją kolejki Nordpol znajdują się pod wodą. Korytarz powoli schodzi w dół, aż lustro wody sięga stropu. Przebieg ich jest znany, zgodny z zachowanymi planami MRU. Łączna ich długość wynosi ponad 500 m, a głębokości są bardzo małe. Dokładny czas ani okoliczności zalania nie są znane.
Zalane korytarze byłyby atrakcyjne do nurkowania jaskiniowego, jednak kompleks MRU jest obecnie rezerwatem nietoperzy, swobodny dostęp do niego nie jest możliwy.